کار بازسازی وترمیم گالری ۱۶ و داخل تونل از سوی وزارت فواید عامه تکمیل و بروی وسایط تیز رفتار باز گردید.

media_admin
شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۲ - ۱۱:۴۴
کار بازسازی وترمیم گالری ۱۶ و داخل تونل از سوی وزارت فواید عامه تکمیل و بروی وسایط تیز رفتار باز گردید.

وزارت فواید عامه کار ترمیم  و بازسازی اساسی شاهراه سالنگ هار را در سه بخش آغاز نموده بود که خوشبختانه روز گذشته ۶ جمادی الثانی سال ۱۴۴۵ ه‍ ق کار باز سازی داخل تونل و گالری ۱۶  تکمیل و به حضور داشت محترم الحاج ملا عبدالغني برادر اخند معاون اقتصادی ریاست الوزرا ،محترم الحاج ملا محمد عیسی ثانی سرپرست وزارت فواید عامه، سرپرست وزارت شهدا ومعلولین، ریس عمومی شرکت برشنا، والی محترم ولایت پروان، محترم محمد یونس مومند ریس اطاق تجارت وسرمایه گذاری، روئسای شرکت های قراردادی و شماری از مقامات امارت اسلامی به بهره برداری سپرده شد.
 
مراسم که در این مورد برگزار گردیده بود نخست محترم الحاج ملا محمد عیسی ثانی سرپرست وزارت فواید عامه معلومات تخنیکی این پروژه را ارائيه نمود وگفت؛ از قسمت داخلی تونل حدود ۱۷۰۰۰ متر مکعب مواد کندن کاری بیرون منتقل شده است وی افزود کار کانکریت ریزی تونل و گالری  در سه طبقه تکمیل شده است که  ۸۵.۵ سانتی متر ضخامت دارد، طبقه اول آن (فلتر لیر) می باشد که ۴۲ سانتی متر ضخامت دارد و دراین طبقه ۲۵۰۰ متر  پیپ که قطر آن  ۱۵ سانتی متر می باشد استفاده شده است  وطبقه دوم آن CTB می باشد که ضخامت آن ۱۵ سانتی متر می باشد  و طبقه  سوم آن کانکریت سیخ دار می باشد که ۳۰ سانتی متر ضخامت دارد و حدود ۳۶۵ تن سیخ گول و ۳۶۰ تن سمنت در داخل تونل استفاده شده است.
سرپرست وزارت فواید عامه همچنان  افزود؛ که گالری شانزدهم نیز در سه طبقه کانکریت ريزی شده است؛ که طبقه اول آن (فلتر لیر )می باشد و ضخامت آن ۴۲ سانتی متر می باشد و در آین طبقه ۱۹۸۲ متر پیپ استفاده شده است و کار دو طبقه دیگر آن نیز تکمیل شده است، که در گالری ۱۶هم  ۲۷۲ تن سیخ گول و ۲۹۱۳ تن سمنت استفاده شده است.
سرپرست وزارت فواید عامه نیز افزود؛ این بخش مهم سالنگ ها با کیفیت خوب بازسازی و ترمیم اساسی شده است که هزینه مالی آن از محصول تول پلازا پرداخت می شود که اکنون بروی تردد وسایط تیز رفتار باز شد و در آینده نزدیک به روی موترهای باربری نیز باز خواهد شد.
سپس  محترم الحاج ملا عبدالغنی برادر آخوند معاون اقتصادی ریاست الوزرا گفت؛ که شاهراه سالنگ ها ضمن اتصال ولایات شمالی به مرکز، افغانستان را با کشورهای آسیای میانه نیز وصل می نماید و افزود که ان شاءالله در آینده نزدیک کار تونل جدید به پلان مشخص آغاز خواهدشد. وی هچنان افزود امارت اسلامی افغانستان بازسازی زیر بناها را در اولویت پلان های اقتصادی خود قرار داده است.

در مراسم متذکره محترم محمد یونس مومند سرپرست اطاق تجارت وسرمایه گذاری، محترم نعیم الحق حقانی ریس مرکز رسانه های حکومت، و شماری دیگر از مسولین در سخنان خود گفتند که شاهراه سالنگ یک شاهراه مهم وترانزیتی می باشد و تطبیق این نوع پروژه ها کشور را به سوی خو کفایی نزدیک می سازد.
با تکیمل نمودن کار ترمیم اساسی شاهراه سالنگ ها در انتقال مسؤن اموال تجارتی و زراعتی به شمال کشور و اسیا میانه به شکل تسهیلات بیشتر ایجاد شده و مشکلات ترانسپورتی مردم نسبت به گذشته حل خواهد شد.
وزارت فواید عامه به حفظ و مراقبت شاهراه ها وسرکهای کشور متعهد می باشد و برای حل مشکلات ترانسپورتی مردم تلاش می نماید که شاهراه ها و  سرک های کشور  را ترمیم وباز سازی نماید.
 

11 months 2 weeks ago

.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۲ - ۸:۴۵
Background image

سرپرست وزارت فواید عامه از ساحه لغزش کوه شاهراه کابل- جلال آباد بازدید نمود

محترم الحاج ملا محمد عیسی ثانی سرپرست وزارت فوایدعامه صبح امروز از ساحه لغزش کوه، مسير بديل و پل های استحکامی ساحه ۳ کيلومتری دروازه کابل(ماهيپر) مربوط شاهراه کابل - جلال آباد بازدید. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۱ - ۱۲:۴
Background image

شاهراه سالنگ‌ها بروی وسایط مسافربری باز گردید

شاهراه‌ سالنگ‌ها از اثر بارش برف، طوفان و محدودیت ساحه دید، ساعت ۰۰ : ۰۸ شب گذشته بروی ترافیک مسدود گردیده بود، امروز ساعت ۰۰ : ۰۷ صبح مورخ ۱۱ ثور سال روان بروی وسایط مسافربری (خُرد و. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۸ - ۱۵:۱۹
Background image

سرپرست وزارت فواید عامه بمنظور بازدید از پروژه ها به ولایت لغمان سفر نمود

محترم الحاج ملا محمد عیسی ثانی سرپرست وزارت فواید عامه در حالیکه وی را شماری از روئسای  وزارت همراهی می نمودند؛ بمنظور بازدید از پروژه های اين وزارت، روز جمعه به ولایت لغمان سفر نمود.
س. . .

BACK TO NEWS